CHANGEIT-LOGO-HEADER

אימון פילאטיס אישי

פילאטיס

אימון פילאטיס אישי 

מהם העקרונות הבסיסיים של השיטה?

אם אתה משתקם מפציעה או סובל מכאב כרוני, ספורטאי שמתאמן לתחרות אתלטית, רוצה לשפר את טכניקת האימון שלך, או פשוט מנסה להיכנס לכושר ומחפש אתגר חדש – שיטת הפילאטיס היא בשבילך! 
השיטה מתמקדת בחיזוק שרירים, הגדלת טווחי תנועה, שיפור הגמישות והקוארדינציה, וכן הכח הפיזי והמודעות לגוף.

תרגילי הפילאטיס משפיעים בתוך פרק זמן קצר על גוף המתאמנים. שיפור ביציבה, הגמישות, קלות וטווח התנועה, נפח הנשימה, החיוניות, מודעות לשרירי הגוף, עלייה באנרגיה ועוד. כתוצאה מעבודה מאוזנת על כל שרירי הגוף באימון פילאטיס, אנחנו משיגים שרירים חזקים וארוכים. זו הסיבה שהגוף לא מתנפח אלא מתארך ונהיה אסוף יותר. מרבית המתאמנים מדווחים על ירידה ניכרת בהקיפים.

שיטת הפילאטיס מתאימה לכלל האוכלוסייה ובמיוחד למי שסובל מבעיות פיזיולוגיות שונות.
במהלך האימון ולאחר אבחנה מקדימה, אני דואגת להתאים את אופי האימון לפי צרכיו של המתאמן. תוך דיוק תנועות הגוף, חיזוק השרירים וביצוע נכון של התרגילים השונים תחת השגחה אישית צמודה.  

אימון פילאטיס אישי מתאים לכל מי שמעוניין בהדרכה צמודה

האימונים האישיים בסטודיו הינם מותאמים לצרכים האישיים והגופניים של כל מתאמן. האפשרות להתאמת התרגילים בהתאם לצרכיו האישיים של המתאמן, מסייעת לקבל התאמה מדוייקת יותר ואישית לצרכיו.

  • נשימה –  הנשימה היא חלק בלתי נפרד במהלך תרגול פילאטיס ויש לה תפקיד חשוב, נשימה נכונה מזרימה חמצן לשרירים וממריצה את מערכת הדם. לרוב בני האדם יש נטייה בזמן לחץ, פעילות גופנית מאומצת או פעילות גופנית חדשה להפסיק לנשום. לעומת זאת בשיטת הפילאטיס הנשימה הינה מרכיב בלתי נפרד מהתרגיל עצמו. לנשימה תפקיד חשוב בסיוע על שמירת יציבות של עמוד השדרה, וכן בהגדלת טווחי תנועה של עמוד השדרה.
  • ריכוז –  ״אין רגע ללא מחשבה או רגע לא חשוב בפילאטיס״. במקום לתת למחשבות שלנו לנדוד למקומות אחרים אנו מתרכזים בגוף וביצוע התרגיל עצמו, בכל שלב של התרגיל מתבצע דיאלוג פנימי עם הגוף: להרגיש, להבין, ולייעל את התנועה, הדיאלוג מצריך ריכוז מקסימאלי לאורך כל תרגיל ולאורך כל האימון.  
    על ידי שליטה מוחלטת של הגוף בכל תנועה, פיזית ומנטלית, נוכל להגיע לרמת ביצוע גבוהה. 
  • שליטה בגוף – ג׳וזף פילאטיס קרא לשיטה בשם "contrology" – שליטה גופנית, פיזית ומנטאלית. 
    באימון פילאטיס נדרש לבצע את התרגיל בשליטה מלאה של הגוף ובשליטה מלאה של המוח על הגוף. כל תנועה נעשית במחשבה מלאה ומתוך סיבה. על ידי שליטה מלאה של הגוף הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטאלית, שיטת הפילאטיס מונעת פציעות ומקטינה את הסיכוי לפציעות ומאמנת את גופנו לחיי היומיום בהתאם לצרכים האינדיבידואלים של כל אחד. 
  • שרירי ליבת הגוף – ״תנועה הזורמת החוצה ממרכז חזק״. בפילאטיס אנו מטפחים את מרכז הגוף, שהוא מקור הכח והעצמה שלנו. שרירי הליבה עוטפים את הגב התחתון ומתחברים לקיר הבטן. לעיתים אנו נוטים להזניח את השרירים האלו ולעבוד על שרירים גלובלים, בפילאטיס אנחנו מתמקדים בטיפוח ופיתוח של שרירים אלו, ובכך אנו מאפשרים תנועה עמוקה מן הפנים החוצה.  שרירי הליבה תומכים בעמוד השדרה ומפחיתים ממנו את העומס ובכך מאפשרים תנועה גמישה אך יציבה של עמוד השדרה.
  • דיוק – הדיוק בשילוב עם שליטה בגוף – הדיוק בתנועה, ביציבה, ובהחזקת הגוף יוצרים הרמוניה בגוף וכן מעלים את רמת הביצוע של התרגיל לרמות אין סופיות. 

מאמנת פילאטיס אישית

מאמנת כושר אורטל שושן
אימון פילאטיס אישי
אימון פילאטיס אישי

מטרת אימון פילאטיס אישי

במה תורם הפילאטיס לגוף?

מודעות הגוף ומניעה של פציעות: תרגול המודעות והחיבור לגוף מגדיל את המודעות ובכך מקנה כלים להחזקה נכונה של הגוף ליציבה נכונה וביצוע נכון של תנועות בחיי היומיום. פילאטיס מחזק, מחטב ומגמיש וכן משחרר את הגוף מהרגלי יציבה לקויים.
שיקום אחרי פציעות: אימון פילאטיס ידוע בסגולותיו לטיפול ליקויים ביציבה, כאבי גב תחתון מתח בכתפיים ובצוואר, פציעות מסוגים שונים ואף מחלות. התמקדות בעבודה על שרירי מרכז הגוף מסייעת לשיקום פציעות מסוגים שונים. האימון נעשה תוך כדי התאמה אישית של התרגיל למתאמן וצרכיו. פילאטיס מתאים גם למחלות נוירומוטוריות, פציעות ספורט ועוד.
הפחתת כאבי גב: חיזוק של שרירי הליבה, תנועה נכונה, גמישות המפרקים והתארכות במהלך ביצוע התרגילים, עשויים להפחית את העומס מן הגב, הכתפיים והצואר, ומאפשרים לשרירים מנוחה והתחדשות.
חיטוב הגוף: היתרונות הפיזיים של אימון פילאטיס כוללים עלייה בכוח השריר וחיטוב הגוף. הגידול בעוצמת שריר הליבה העמוקה עוזר להפוך את שרירי הבטן שלכם להדוקים ומחוטבים, מה שנותן מראה חטוב יותר לכל הגוף.

ג׳וזף פילאטיס האיש והשיטה

ג'וזף פילאטיס נולד בגרמניה בשנת 1880, אביו היה מתעמל בעל מדליות ואימו מרפאה טבעית.
כילד היה חולני וסבל מאסטמה קשה, כאבים ריאומטיים ופעמים רבות נפל למיטת חוליו, לכן מצב זה חייב אותו לעסוק בשיפור כושרו הגופני ובריאותו.
בשנת 1912 הוא עזב לאנגליה. עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה בשנת 1914, מאחר והיה אזרח גרמני, נכלא במחנה שבויים ושם החל לאמן את חבריו בהגנה עצמית ובכושר. לימים, שיטה זו נקראה על ידו Contrology המוכרת לנו כיום כ "פילאטיס ריצפה".

במשך הזמן עבר לטפל בפצועים ובנכים שבמחנה, ואף החל לעזור בבית חולים מקומי בשיקום על ידי חיזוק שרירים ושליטה בהם. 

כדי ליישם את עקרונות העבודה שלו ובמטרה לאפשר לחולים ולפצועים לבצע את התרגול, הוא חיבר למיטות החולים רצועות עור וקפיצים, זהו המקור ל״מכשירי פילאטיס״ 
אשר שוכללו ופותחו על ידו במהלך השנים. לאחר המלחמה הוא חזר לגרמניה והתיישב בהמבורג, שם המשיך לפתח את התיאוריות שלו על שיפור ושימור הכושר והמציא תרגילים המבוססים על תיאוריות אלה, והוזמן לאמן את שוטרי משטרת המבורג.
באותה תקופה החלו לעבוד עמו אנשים נוספים כגון כוריאוגרף ואנליסט של תנועה, הם יישמו תרגילים של פילאטיס בעבודתם והתוצאות בתחום השיקום ובתחום שיפור הטכניקה היו מעל ומעבר למצופה.

ב-1925 הוא עזב לאמריקה, על סיפון האונייה הוא פגש בקלרה, אחות במקצועה, שלימים הייתה לאשתו. הם פתחו את הסטודיו הראשון שלהם בניו-יורק בשנת 1926.
באותו הבניין ישבו מספר ארגוני בלט וריקוד ולא עבר זמן רב עד שהרקדנים גילו את ג'וסף פילאטיס. 
מהר מאוד שמו הכה גלים בקרב קהילת הריקוד, כוריאוגרפים ומנהלי בתי ספר לריקוד שלחו את רקדניהם להתאמן אצל פילאטיס.
אך לא רק רקדנים התאמנו, שמו יצא ברבים ותוכנית האימונים שלו הפכה את הסטודיו למרכז אליו נהרו עשירי העיר ובעלי ההשפעה.
בשנת 1966 פרצה שריפה בבניין וכילתה את רוב הציוד בסטודיו. על פי דיווחים מפי תלמידיו הוא נכנס לבניין על מנת לאמוד את הנזקים כשריצפת עץ שרופה התמוטטה מתחת לרגליו והוא נפל קומה. כתוצאה מכך, הוא יצא ללא נזק גופני בהתחשב בגילו המתקדם 86.
ג'וזף פילאטיס נפטר שנה לאחר מכן וקלרה המשיכה ללמד את השיטה בסטודיו.

מחירון אימוני פילאטיס אישיים

200 ש״ח

אימון פילאטיס אישי

1800 ש״ח

חבילת 10 אימוני פילאטיס אישיים

Open chat
1
שלום 👋
אשמח לענות לכל שאלה
Call Now Button