בלוג כושר ותזונה
הבלוג עוסק בתחום הכושר והתזונה, טיפים, מתכונים ועוד.
 

, , , , , , ,

דיאטה ומיתוסים

מאת: מאמנת כושר אישית אורטל שושן

דיאטה
5 סיבות ומיתוסים מדוע הדיאטה שלך לא עובדת
1. מיתוס: לא לאכול פחמימות
 
האמת: דיאטה דלת פחמימות הפכה פופולרית בשנים האחרונות. דיאטה קטוגנית, אטקינס וכו'. שפע המידע והפרסומים הרבים בנושא גרמו לבלבול רב. רבים עוקבים אחרי דיאטות נטולות פחמימה ללא הבנה וידע על הנזק שעלול להיגרם בהיעדר פחמימות מורכבות עתירות בסיבים, ויטמינים ומינרלים.
יש הבדל גדול בין צריכת פחמימות פשוטות, מעובדות וסוכר לבן לבין פחמימות מורכבות שמקורן בפירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים:
פחמימות מורכבות מכילות כמויות משמעותיות של סיבים תזונתיים ונוטים להיות בעלי אינדקס גליקמי נמוך, האינדקס הגליקמי נקבע ברובו בשל תכולת הסיבים התזונתיים אשר אינם מפורקים במעי הדק ובחלקם מפורקים על ידי חיידקים במעי הגס. ריבוי סיבים מעכב ספיגת פחמימות לאחר ארוחה. וכך מקטינים את התגובה האינסולינית לפחמימות, שומרים על איזון סוכר בדם, ותחושת שובע לאורך זמן.
לעומתן  הפחמימות הפשוטות (קמח לבן, סוכר, דבש, משקאות מתוקים וכו׳) ריקות מערכים תזונתיים רבים.
הן מעלות את רמות הסוכר בדם ואת רמות הטריגליצרידים, ועלולות לגרום לכבד שומני.
 
2. מיתוס: לא לאכול גלוטן
 

האמת: אלא אם אתם סובלים ממחלת הצליאק, או מאלרגיה לגלוטן או מרגישות לגלוטן אין שום סיבה או ערך לכך אם תורידו אותו מהתפריט. גלוטן הוא חיטה עשירה באינולין, סיב פרה-ביוטי.
מחקרים הראו שאינולין תומך בחיידקים הטובים במעיים.
"מחקרים אחרים הראו גם שאנשים שיש להם פחות אינולין בגוף סובלים מעלייה בחיידקים הרעים במעיים, ולעיתים עלולים לחוש נפיחות בבטן עצירות או שלשולים. 
לפיכך אפשר להבין שרגישות אצל אדם אחד, יכולה להיות דבר טוב אצל האחר. המסקנה היא להבין מה טוב לנו ולא לסמך על מיתוס שיכול אף להזיק לנו. דיאטה נטולת גלוטן הינה חסרת ערך אלא אם אנו רגישים לגלוטן. 

3. מיתוס: לא לאכול שומן 
 
האמת: נכון ששמנים מסויימים אינם בריאים אך שמנים לא רוויים, הקרויים גם "השמנים הטובים" כדוגמת שמן זית נחוצים מאוד לבריאות. הם מסייעים להורדת כולסטרול ולחץ דם ועוזרים במניעת התקפי לב ושבץ. 
ולרוב אם תחסירו את השומן מהתפריט אז תפצו באכילת פחמימות מה שיגרום לצרוך קלוריות ולעיתים בכמות גדולה יותר.
 
4. מיתוס: חובה לאכול ארוחת בוקר
 
האמת: ארוחת הבוקר חשובה לבניית סדר יום של אכילה, ומהווה תמריץ אנרגתי בכלל, ובעיקר לילדים לפני בית הספר. אנשים רבים מעדיפים לפסוח עליה מכוון שהם לא מרגישים רעבים בשעות הבוקר (לעתים בשל אכילת לילה מוגזמת) ולא רגילים לאכול בשעה כזאת. האם כדאי להכריח את הגוף לאכול בבוקר? לא בטוח.
מחקרים קליניים הראו כי העדפה אישית והרגלי אכילה חשובים ויותר. מי שרגיל לפסוח על ארוחת בוקר ולא מטעמי דיאטה, אלא כאשר לא רעבים, עדיין יכול לקיים חיים בריאים במשקל תקין. ולא תמיד נצפתה אכילה מוגזמת בקרב אלה שדילגו על ארוחת הבוקר. במחקר שנעשה בקרב נשים שלא נהגו לאכול ארוחת בוקר ונאלצו לאכול אותה לצורך המחקר, נצפתה עלייה של יותר מ-3 ק"ג במשך 4 שבועות.
בנוסף, מחקר שנעשה גם על אנשים רזים וגם על אנשים עם עודף משקל הראה כי דילוג על ארוחת הבוקר אינו מאט את קצב חילוף החומרים.
 
5. מיתוס: לא לאכול אחרי שעה 7 בערב 
 

האמת: בסופו של דבר סכום הקלוריות היומי הוא שחשוב. לקלוריות אין שעון והן אינן יודעות מתי צורכים אותן. חישבו על כל האנשים הרזים בתרבויות מסויימות שלא אוכלים ארוחת ערב לפני 19:00.

הבעיה היא לא ארוחת הערב אלא חטיפים עשירי סוכר ושומן שאוכלים בשעות ערב מאוחרות. נסו להסתפק בשעות אלו בתפוח או חטיף קל כמו פופקורן.

 
״איזו דיאטה את עושה״? תמיד תמיד אני נתקלת בשאלה הזו…  מבחינתי אין דבר כזה דיאטה, יש אכילה נקייה.
׳אכילה נקייה׳ זה מושג שהתפתח בשנים האחרונות בעקבות מחקרים רבים בנושא תזונה, זאת לא דיאטה וגם לא ניקוי רעלים, הרעיון הכללי הוא להימנע מאוכל מעובד 👎🏼
מוכן/ ארוז /שטוף —> כלומר מלא בנתרן, סוכר, ממתיקים מלאכותיים וחומרים משמרים.
המטרה היא לאכול תפריט מזין, מאוזן ועם הרבה גיוון, מה תקבלו בתמורה?
✔️רמות אנרגיה גבוהה.
✔️רמות ריכוז מצוינות ✔️מצב בריאותי מעולה.
✔️הרגשה כללית והכי חשוב שליטה בחיים שלכם.
 

בוודאי כבר שמעתם לא פעם עד כמה שמירה על כושר היא חיונית לשמירה על גוף בריא חזק ויעיל, אך האמת היא שהתעמלות לא מחזקת רק את הגוף שלנו אלא גם את המוח והנפש שלנו!
רוצים להיות מאושרים?? תתחילו לעשות ספורט.
אתם לא מבינים איזה הבדל ושינוי זה יעשה לכם בחיים.
עזבו את זה שפעילות גופנית גורמת לשחרור אנדורפינים במוח שמחקים תחושת ״היי״ ואדרנלין – זו עובדה (ועם עובדות לא מתווכחים). אבל מעבר לזה – אתם תראו ותרגישו את השינוי גם בכל שאר תחומי החיים!!
בין אם זה בשחרור אגרסיות ועצבים, הקלת סטרס, שיפור תפקוד יומיומי ובטחון עצמי.

לתיאום אימון ניסיון או פגישת ייעוץ תזונה השאירו פרטים  

דף הבית » דיאטה ומיתוסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כפתורי שיתוף

מאמרים קשורים

אורטל שושן

אורטל שושן

מאמנת כושר אישית ויועצת תזונה

מאמנת כושר, מורה לפילאטיס ומוטיבטורית ליצירת שינוי והקניית הרגלי חיים בריאים נכונים, עם רקע של למעלה מעשור, בלוגרית, בעלת ערוץ יוטיוב לאימוני כושר ובעלי סטודיו CHANGE IT תל אביב.

Ortal Shushan

מומלצים
מחשבון BMI
תוכן פופולרי
Open chat
1
שלום 👋
אשמח לענות לכל שאלה
Call Now Button