בלוג כושר ותזונה
הבלוג עוסק בתחום הכושר והתזונה, טיפים, מתכונים ועוד.
 

, , , , , ,

האם חייבים לאכול ארוחת בוקר?

מאת: מאמנת כושר אישית אורטל שושן

האם חייבים לאכול ארוחת בוקר

האם חייבים לאכול ארוחת בוקר?

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום – או שלא? למרות שאולי זה היה משהו שאמא שלך אמרה לך כשניסתה לתת לך שקית דגנים כשיצאת מהדלת לבית הספר. מצד שני זה הפך למגמה לדלג בכוונה על ארוחת בוקר לקידום בריאות במקרים מסוימים, כמו עם צום לסירוגין.

אבל מה הסיפור האמיתי? ואיך דיאטניות רשומות מייעצות ללקוחות שלהם – במיוחד לאלו שאומרים שהם פשוט לא רעבים בבוקר? הנה הסקופ.

הטענה על אכילת ארוחת בוקר

מקור הטענה המקורית – שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום – מבוסס על קמפיין שיווקי של יצרן דגנים בשנות ה-40, כפי שדיווח ה"אטלנטיק" ב-2016. המטרה? למכור לך יותר דגני בוקר, לא כדי לשפר את בריאות הציבור.
במהלך הקמפיין, הפיצו המשווקים "אכלו ארוחת בוקר טובה – תעשו עבודה טובה יותר", חנויות מכולת חילקו עלונים שקידמו את חשיבות ארוחת הבוקר בעוד שפרסומות ברדיו הכריזו כי "מומחי תזונה אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום". 
גם היום, פרסומות מוכרות לנו שחטיפי אנרגיה ממותגים הם סמל לבריאות, האם זה נכון?? 
עצרתם פעם לקרוא את הערכים התזונתיים? זה לעיתים לא רחוק מחטיפים רגילים, אך אנחנו קונים את השיווק שלהם וגם את המוצרים. 

המחקר המדעי על האם לאכול ארוחת בוקר
החוקרים הגיעו למסקנה שדילוג על ארוחת בוקר קשור לעודף משקל או להשמנה. בגלל סיבה אחת- דילוג על ארוחת בוקר, או אי אכילה לפרקי זמן ממושכים, עלול להגביר אכילת יתר בזמנים אחרים של היום. זה נכון אך האם יש בזה סיבה מצדקת לאכול ארוחת בוקר גם כשאנחנו לא רעבים? לא. אם אתם מדלגים על ארוחת הבוקר, תוכלו לאכול ארוחות קטנות יותר פעמים רבות יותר ביום. דילוג על ארוחת הבוקר עשוי להיות בעל יתרונות בריאותיים, החל מאובדן של כמה קילוגרמים, עד לעליית רמת ההורמון נוגד הזיקנה.

 

האם חייבים לאכול ארוחת בוקר או להיות קשובים לגוף?

אם אתם קמים רעבים אז כמובן אל תרעיבו את עצמכם כדי לחסוך קלוריות. מכוון שאתם תפצו על כך בהמשך.
אך אם אתם לא רעבים אין שום סיבה לאכול מכוון שאין לכך ערך. לדוגמא, אם אכלתם בלילה לפני השינה וקמתם לא רעבים אין שום סיבה לאגור קלוריות נוספות. 

חשוב להיות קשובים לגוף ולאינסטיקטים שלו. ההמלצה היא לאכול ארוחות קטנות כדי לשמור על רמת סוכר תקינה בדם. לכן משהו קטן בבוקר כמו פרי או חטיף חלבון יכול להיות מצויין לפתוח את היום. 

לתיאום אימון ניסיון או פגישת ייעוץ תזונה השאירו פרטים 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כפתורי שיתוף

מאמרים קשורים

אורטל שושן

אורטל שושן

מאמנת כושר אישית ויועצת תזונה

מאמנת כושר, מורה לפילאטיס ומוטיבטורית ליצירת שינוי והקניית הרגלי חיים בריאים נכונים, עם רקע של למעלה מעשור, בלוגרית, בעלת ערוץ יוטיוב לאימוני כושר ובעלי סטודיו CHANGE IT תל אביב.

Ortal Shushan

מומלצים
מחשבון BMI
תוכן פופולרי
Open chat
1
שלום 👋
אשמח לענות לכל שאלה
Call Now Button